Gå til hovedindhold
Aktuelt

Nota udfaser brug af e-mail til indmeldelse

Nota justerer på mulighederne for indmeldelse af elever og kursister. Det sker for at øge sikkerheden for de data, der udveksles, når nye brugere indmeldes.
18. januar 2021
piktogram af kartoteksmappe med @

Væk med e-mail

Fremover vil det ikke længere være muligt at indmelde via e-mail eller via Notas kontaktside. Justeringen gælder brugen af e-mailadressen indmeldelse@nota.dk samt brugen af kontaktformularen på siden nota.dk/bibliotek/contact.

Sikkerhedsmæssige årsager

Justeringen sker af sikkerhedsmæssige årsager og skyldes, at forsendelsen af oplysninger via de pågældende kanaler ikke er krypteret. Dermed er de ofte personfølsomme oplysninger, der sendes, ikke i tilstrækkelig grad sikret mod adgang fra tredjepart.

Det bemærkes, at Nota allerede i dag opfordrer til brug af andre kanaler.

Kanaler til indmeldelse på Nota

For at give alle god tid til at omstille sig, er der indarbejdet en overgangsperiode i udfasningen af e-mail.

Til og med 30. juni 2021 vil ansøgninger sendt via de berørte kontaktformer således stadig blive behandlet.

Nota opfordrer dog alle til allerede nu at benytte nedenstående kanaler til indmelding: